Chroni? klimat poprzez zrównowa?one u?ytkowanie energii
Dodane przez dnia February 10 2010 12:19:04
Chroni? klimat poprzez zrównowa?one u?ytkowanie energii”
dla szkó? ?rednich (ponadgimnazjalnych) nauczaj?cych w trybie dziennym

Temat konkursu zak?ada wykonanie zdj?? lub nakr?cenie krótkiego filmu/animacji promuj?cych lub przedstawiaj?cych ochron? klimatu Ziemi poprzez zrównowa?one u?ytkowanie energii. Konkurs ma charakter otwarty, a warunkiem wzi?cia udzia?u jest zalogowanie si? uczestnika na stronie www.e-szkolenia.topten.info.pl oraz przeprowadzenie szkolenia internetowego w oparciu o kurs „Efektywna energetycznie i przyjazna ?rodowisku szko?a”. Uczniowie (szko?a) zainspirowani tematyk? szkolenia e-learningowego b?d? mogli sporz?dzi? prac? fotograficzn? lub filmow?/animacj?. W konkursie przewiduje si? przyznanie nagród dla laureatów konkursu oraz dla szkó?, do których laureaci ucz?szczaj?. wspó?finansowanego ze ?rodków Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony ?rodowiska i Gospodarki Wodnej zaprasza zlokalizowane na terenie ca?ego kraju szko?y ?rednie dzienne (licea, technika) do wzi?cia udzia?u w konkursie pt. „Chroni? klimat poprzez zrównowa?one u?ytkowanie energii”.
Treść rozszerzona
Cele konkursu

* podnoszenie ?wiadomo?ci potrzeby oszcz?dzania energii oraz ochrony klimatu Ziemi,
* promowanie sposobu my?lenia opartego na ekologicznej i ekonomicznej filozofii oszcz?dzania energii,
* nauka samooceny w?asnego oddzia?ywania na ?rodowisko oraz sposobów jego zmniejszania,
* przekazywanie wiedzy o klimacie Ziemi oraz konieczno?ci i sposobach jego ochrony,
* rozpowszechnienie projektu Euro-Topten Plus

Procedura konkursowa

Inauguracja

Realizacj? projektu w szko?ach rozpoczyna informacja o projekcie i organizowanym konkursie na stronie internetowej www.topten.info.pl opublikowana w dniu 29 grudnia 2009 r.

Przes?anie informacji o projekcie i konkursie do szkó?

W ramach promocji konkursu poczt? do szkó? ?rednich rozes?ane zostan? zaproszenia i informacje o konkursie.

Dzia?alno?? nauczyciela prowadz?cego

Do zada? nauczyciela prowadz?cego nale?e? b?dzie:

* przeprowadzenie z klas? 6 spo?ród 12 opracowanych lekcji opartych o platform? e-szkoleniow? udost?pnion? po zarejestrowaniu ka?dego z uczestników na stronie www.e-szkolenia.topten.info.pl.
* pomoc udzielana uczniom w zrozumieniu zagadnie? dotycz?cych zu?ycia energii i paliw oraz ochrony klimatu Ziemi (przyczyny, skutki),
* pomoc w zrozumieniu ekologicznej i ekonomicznej filozofii oszcz?dzania energii,
* pomoc w zrozumieniu opisanych na lekcjach sposobach oszcz?dzania energii i paliw,
* wsparcie przy wykonaniu prac konkursowych.

Nauczyciele prowadz?cy b?d? równie? prowadzi? wymian? informacji pomi?dzy szko?ami, a Fundacj? na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii.

Dzia?alno?? grupy

Do zada? ucznia b?dzie nale?e?:

1. Czynny udzia? w co najmniej 6 lekcjach prowadzonych przez nauczyciela oraz przeprowadzenie testów sprawdzaj?cych,
2. Samodzielne przeprowadzenie pozosta?ych lekcji oraz testów sprawdzaj?cych (nie przeprowadzonych na lekcji),
3. Wykonanie pracy konkursowej w wybranej kategorii,
4. Przes?anie wype?nionego formularza Zg?oszenia uczestnictwa w konkursie oraz prac konkursowych na adres Fundacji.

Dzia?alno?? FEWE

FEWE wspiera? b?dzie nauczycieli prowadz?cych dostarczaj?c im niezb?dne materia?y informacyjne oraz doradzaj?c sposoby organizowania pracy grupy. Konsultowa? si? b?d? równie? z nauczycielami prowadz?cymi w zakresie sposobu okre?lania oddzia?ywania szko?y na ?rodowisko.

Nagrody dla zwyci?zców konkursu
a) Kategoria FOTOGRAFIA

* Dla szko?y, z której ucze? zajmie I miejsce: komputer przeno?ny wraz z podstawowym oprogramowaniem; zestaw przyrz?dów: do pomiaru i monitorowania zu?ycia energii elektrycznej, nat??enia o?wietlenia oraz dyplom;
* Dla ucznia - za zaj?cie I miejsca: cyfrowy aparat fotograficzny, dyplom oraz zestaw gad?etów ekologicznych;
* Dla szko?y, z której ucze? zajmie II – V miejsce: zestaw przyrz?dów, m.in. do pomiaru i monitorowania zu?ycia energii elektrycznej, nat??enia o?wietlenia, oraz dyplom;
* Dla ucznia - za zaj?cie II – V miejsca: zestaw gad?etów ekologicznych np. ?adowarka s?oneczna, kalkulator na wod?, latarka s?oneczna oraz dyplom.

b) Kategoria FILM/ANIMACJA

* Dla szko?y, z której ucze? zajmie I miejsce: komputer przeno?ny wraz z podstawowym oprogramowaniem; zestaw przyrz?dów: do pomiaru i monitorowania zu?ycia energii elektrycznej, nat??enia o?wietlenia oraz dyplom;
* Dla ucznia - za zaj?cie I miejsca: kamera cyfrowa, dyplom oraz zestaw gad?etów ekologicznych, np. ?adowarka s?oneczna, kalkulator na wod?, latarka s?oneczna;
* Dla szko?y, z której ucze? zajmie II – V miejsce: zestaw przyrz?dów, m.in. do pomiaru i monitorowania zu?ycia energii elektrycznej, nat??enia o?wietlenia oraz dyplom;
* Dla ucznia - za zaj?cie II – V miejsca: zestaw gad?etów ekologicznych np. ?adowarka s?oneczna, kalkulator na wod?, latarka s?oneczna oraz dyplom.


Ponadto nagrodzone i wyró?nione w konkursie prace zostan? opublikowane w tre?ciach poszczególnych lekcji e-szkoleniowych jako elementy wzbogacaj?ce portal.
Szczegó?owe informacje o konkursie zawarte s? na stronie serwisu e-szkoleniowego e-szkolenia.topten.info.pl

Ch?tne osoby zapraszam do pracowni 33 w celu stworzenia grupy uczniów do zaj?? szkoleniowych.
Mariusz Strecha